De eerste dagen in SU - Reisverslag uit Helden, Nederland van Michelle Thiesen - WaarBenJij.nu De eerste dagen in SU - Reisverslag uit Helden, Nederland van Michelle Thiesen - WaarBenJij.nu

De eerste dagen in SU

Blijf op de hoogte en volg Michelle

04 Mei 2015 | Nederland, Helden

Hallo allemaal!

Hier mijn eerste update vanuit Paramaribo! Wat je in een aantal dagen toch veel mee kan maken. Ik zal bij het begin beginnen.

Donderdag ochtend vertrokken we in alle vroegte naar Schiphol. Ik had er super veel zin in maar ik vond het ook erg moeilijk om afscheid te nemen van degene die meegingen naar Amsterdam.
We moesten in totaal 9 uur vliegen en hadden gelukkig geen vertraging :).
Toen we eindelijk geland viel er meteen een warme deken op ons. Het was ongeveer 30 graden en erg benauwd en vochtig, dus een groot verschil met NL. Nadat we na lang wachten door de douane waren en onze koffers hadden opgehaald, stond de taxi chauffeur ons al op te wachten. We werden met nog 2 andere NL studenten Marlieke en Marion gebracht naar onze huisjes.
We kwamen aan in een studentenhuis waar nog 2 andere studenten uit NL verblijven. We werden goed ontvangen en het was meteen gezellig.

De eerste 2 dagen na aankomst was ik erg vroeg wakker (05:00 uur!). Dit kwam natuurlijk door het tijdverschil van 5 uur met NL. We hebben samen met iemand van het stagebureau de stad een beetje verkend en we zijn alvast langs onze stageplek gereden, het AZP.
Ook zijn we voor de eerste keer op de fiets gestapt. Nou, dit was een groot drama. Hier rijden ze links van de weg en er zijn geen fietspaden. Dit betekend dat je gewoon op de weg moet fietsen en kruispunten moet oversteken net als auto's . Het werd ons nog wat extra moeilijk gemaakt door de vele eenrichtingswegen waar je dus niet in mag.
Vreselijk was het, maar gelukkig hebben we het overleefd :).

Ook de eerste grote kakkerlak was een feit. Ik schrok heel erg en heb het meteen op een gillen gezet. Gelukkig had ons huisgenootje hier al de enige ervaring mee en was de kakkerlak gelukkig snel gedood.

Na een aantal dagen een beetje rustig aan te hebben gedaan, zijn we zaterdag avond voor het eerst op stap geweest met een huisgenootje en 2 andere studenten. Het was erg leuk maar wel heel anders dan in NL.

Zondag, vandaag hebben we de stad een beetje verkend. We zijn naar een aantal bekende plaatsen geweest in de stad. Bijvoorbeeld de palmentuin en de waterkant van de Suriname rivier.

Aankomende week hebben we nog vrij, volgende week maandag beginnen we pas met stage. Morgen gaan we naar een touroperator voor een aantal trips te plannen. Verder doen we het even rustig aan, want ik moet nog steeds erg wennen aan het tropische klimaat.

Sorry voor het lange verslag, maar heb al zoveel meegemaakt in die paar dagen dat we hier zijn. Hierbij alvast ook al een aantal foto's!

Groetjes vanuit Suriname!

  • 05 Mei 2015 - 15:56

    Riet Odekerken:

    Ben zo blij dat de eerste dagen goed zijn bevallen ! Stelt mij gerust.
    Ik ben benieuwd naar jullie ervaringen tijdens de trips en natuurlijk ook jullie stage.

  • 05 Mei 2015 - 16:06

    Robin Thiesen:

    Leuuuk mies

  • 07 Mei 2015 - 22:39

    Riet Klaessen:

    Heej Michelle heb je net ge-appt ....maar al mijn vragen zijn met je leuke reisverslag al beantwoord....en nog meer dan dat! Ik blijf je volgen :)


  • 24 Mei 2015 - 22:12

    Pauline Theuws:

    Hoi Michelle, Tjonge jullie maken heel wat mee. Super leuk om dit allemaal te lezen. Mooie zonnige foto's daar! Het gaat jou dus ook goed. Hoop dat je een prachtige tijd hebt daar. Geniet ervan.
    Ik heb inmiddels SKYPE geinstalleerd. En bij Maud gevraagd om in de contactpersonen te komen. Ben benieuwd of het allemaal lukt. Fijne stage in dat mooie land

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nederland, Helden

Michelle

Vanaf 30 april woon ik samen met Maud voor 3 maanden in Suriname. Dit omdat we beide stage zullen gaan lopen in het Academisch Ziekenhuis van Paramaribo.

Actief sinds 02 Maart 2015
Verslag gelezen: 609
Totaal aantal bezoekers 5288

Voorgaande reizen:

30 April 2015 - 23 Juli 2015

Stage in Suriname

Landen bezocht: